کدام لباس ها را با هم ست کنیم؟

علی حبیبی
23 فروردین, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

ظاهر شما اولین مشخصه‌تان است که افراد با توجه به آن، شما را قضاوت می‌کنند. بنابراین، مهم است چه لباسی را انتخاب کنید و چه استایلی داشته باشید تا بهتر دیده شوید. اما استایل کردن کاری وقت‌گیر است. به همین خاطر بهتر است با اصول ست کردن و ترکیبات رنگی آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین و جذاب‌ترین تیپ را برای خود انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی انواع ترکیبات رنگی و نکات مهم برای ست کردن لباس می‌پردازیم تا بتوانید در میان جمع بدرخشید.

چه مواردی برای داشتن یک استایل زیبا مهم‌اند؟

برای اینکه بدانید چگونه لباس ها را با هم ست کنید، داشتن اطلاعات درباره موارد زیر مهم است:

  1. شناخت انواع رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌های جذاب
  2. شناخت انواع استایل‌های رسمی و اسپورت
  3. شناخت انواع طرح و جنس پارچه‌ها
  4. آگاهی به تیپ بدنی افراد مختلف

ترکیبات رنگی جذاب برای لباس

پس از آگاهی از موارد گفته شده، لازم است تا با اصول کلی ست کردن لباس‌ها آشنا شوید. رنگ‌ها مهم‌ترین نقش را در این مورد ایفا می‌کنند. در ادامه به ترکیبات رنگی که در کنار یکدیگر زیبا خواهند شد، اشاره می‌کنیم.

بنفش:

نارنجی،‌ صورتی، بنفش تیره، زیتونی، طوسی، زرد، سفید

آبی:

طوسی، صورتی، نارنجی، زرد

صورتی:

آبی، سبز، سفید، مشکی

نارنجی:

قهوه‌ای، سبز، زیتونی، آلبالویی، زرد کمرنگ یا اصطلاحا لیمویی، سورمه‌ای

زرد:

 آبی ملایم، بنفش، طوسی،‌سبز

سبز:

طلایی،‌ قهوه‌ای، نارنجی، زرد، ‌طوسی، کرم

دقت داشته باشید که رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، کرم در ترکیب با هر رنگ سرد و گرم دیگری مناسب هستند. بنابراین می‌توانید انواع رنگ‌ها را با سفید، مشکی و کرم ست کنید یا از این رنگ‌ها در استایلتان استفاده کنید.

 

انواع استایل‌ها برای ست کردن لباس

امروزه با پیشرفت مد، استایل‌های متفاوتی نیز رونمایی می‌شوند. در ادامه به بررسی چند استایل معروف و نحوه ست کردن لباس برای ساختن آنها می‌پردازیم.

استایل مونوکروم

مونوکروم در لغت به معنای تک رنگ است. در این استایل از طیف کامل یک رنگ استفاده می‌شود. به عنوان مثال کسانی که لباس‌هایی سر تا پا کرم می‌پوشند. اگر یک رنگ رنگین کمانی مانند آبی را با سفید یا مشکی ترکیب کنید، می‌‌توانید طیف کاملی از آبی تیره تا آبی روشن داشته باشید.

به این ترتیب می‌توانید هر لباس را از یک رنگ در این طیف انتخاب کنید و یک استایل مونوکروم جذاب به وجود آورید. این تیپ بیشتر برای افرادی که می‌خواهند لاغر و کشیده به نظر برسند، مناسب است. همچنین محدودیت سنی ندارد و همه افراد می‌توانند از یک طیف رنگی، لباس انتخاب کنند.

استایل کژوال

ساده و شیک، توصیف کننده این استایل هستند. کژوال در واقع به این معناست که لباس‌های ساده و راحت را با هم ست کنید. این تیپ بیشتر جوان پسندانه بوده و مناسب استفاده روزمره است. همچنین برای دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های ساده، کافه‌نشینی یا حتی طبیعت‌گردی می‌توان از آنها استفاده کرد.

لباس‌ها در این استایل بیشتر از جنس کتان، پنبه، نخی، کشباف و جین هستند. به طور کلی هر پارچه‌ای که شست و شوی راحتی داشته و جنس آن نرم و لطیف باشد، مناسب  این استایل است. مدل لباس‌ها در این استایل، اکثرا گشاد و راحت است بنابراین می‌توانید از انواع شلوار‌های نام فیت، بگم و نیم برگ در آن استفاده کنید.

همچنین پلیور و پیراهن‌های فری سایز و راحت نیز از دیگر لباس‌هایی است که می‌توانید در استایل کژوال از آن استفاده کنید.

استایل رسمی

این تیپ بیشتر مناسب دیدار‌های مهم و رسمی است زیرا جدیت را القا می‌کند. خانم‌ها و اقایانمعمولا برای دیدار با سازمان‌ها و شرکت در کنفرانس یا مهمانی‌های مهم از این استایل بهره می‌برند. کت و شلوار برای هر دو جنس، نشان از رسمی بودن دارد که خانم‌ها می‌توانند با استفاده از کفش پاشنه بلند نوک تیز، استایل فرمال خود را کامل کنند.

آقایان نیز می‌توانند از انواع کفش‌های چرمی و ورنی که مناسب کت و شلوارشان است، بهره ببرند. یکی از نکات مهم در استایل فرمال این است که از اکسسوری‌های اضافه استفاده نکنید! بستن یک ساعت به همراه یک انگشتر و گوشواره ساده برای خانم‌ها می‌تواند این تیپ را تکمیل کند.

استایل اسپورت

تیپ ورزشی راحت‌ترین استایلی است که می‌توان انتخاب کرد. معمولا از این استایل برای کارهای روزمره مانند خرید، پیاده روی، رفتن به باشگاه و مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند. افراد با تیپ ورزشی می‌توانند از انواع جاگرها، هودی، لگ، سوییشرت، شلوار اسلش و انواع دیگر لباس‌های ورزشی از برندهای مختلف استفاده کنند.

هر لباس را چگونه ست کنیم؟

لباس‌ها انواع گوناگونی دارند که نحوه استایل کردن هر کدام متفاوت است. در ادامه نحوه تیپ زدن با هر لباس را بازگو می‌کنیم.

  • ست کردن پیراهن طرحدار و شلوغ

اگر مانتو یا پیراهن شما طرحدار است، بهتر است بقیه اجزای استایلتان را ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر مانتوی طرحدار شما به رنگ خنثی است، بهتر است یک شلوار ساده و با همان رنگ انتخاب کنید.

همچنین اگر پیراهن طرحدار با رنگ شاد خریداری کرده‌اید، بهتر است بقیه اجزای یک رنگ ساده و خنثی داشته باشند اما می‌توانید کیف و کفش را با همان رنگ شاد انتخاب کنید. اینگونه مرتب‌تر به نظر می‌رسید.

  • ست کردن مانتو یا کت جین

بهتر است با مانتو یا کت جین از کفش تخت و اسنیکرز استفاده کنید. همچنین استفاده از کفش‌های عروسکی برای تابستان و نیم بوت برای زمستان، انتخاب مناسبی است. اگر خانم هستید، بهتر است از کیف‌های کوچک برای این استایل استفاده کنید.

همچنین انواع شال و روسری‌های صورتی پاستلی، زرد، قرمز و حتی آبی می‌توانند به راحتی با پیراهن جین ست شوند. برای انتخاب شلوار مناسب با لباس جین، بهتر است رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکی را انتخاب کنید. همچنین صورتی، پژ، سورمه ای نیز مناسب هستند. به علاوه می‌‌توانید شلوار جیمی همرنگ با کت خود انتخاب کنید تا هماهنگ‌تر باشد.

  • ست کردن پیراهن چهارخانه

انواع پیراهن یا مانتوهای چهارخانه را می‌توان با شلوارهای اسکینی، بگ و راسته استایل کرد. بهتر است شلوار را ساده و بدون طرح انتخاب کنید تا تیپتان شلوغ و نامرتب نباشد. همچنین آیتم‌های دیگر تیپ خود را نیز می‌توانید با توجه به رنگ پیراهن ست کنید.

  • ست کردن شلوار بگ

شلوار بگ با پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود و مناسب انواع افراد با فرم‌های بدنی متفاوت است. شما می‌توانید این مدل شلوار را با انواع کت‌ها و شومیز‌های کوتاه ست کنید. همچنین می‌توانید آنها را با صندل‌ و کفش‌های جلوباز استایل کنید.

علاوه بر کت کوتاه، می‌توانید شلوارهای بگم را با مانتوی جلو باز بلند و کفش پاشنه بلند نیز ست کنید و به این ترتیب یک استایل رسمی داشته باشید.

  • ست کردن شلوار مام فیت

شلوارهای مام فیت را می‌توانید با انواع شومیزهای مانتویی ست کنید و به این ترتیب یک استایل ساده و روزمره برای خود ایجاد کنید. همچنین می‌توان این مدل شلوارها را با مانتو کتی ست کرد و یک استایل کژوال ساخت.

همچنین می‌توان با انواع مانتوهای عروسکی به همراه این شلوار، یک تیپ دخترانه و جوان پسند شکل داد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد استایل هر فرد نشان‌دهنده شخصیت اوست. هرچه بیشتر روی تیپ خود وقت بگذارید، نتیجه بهتر خواهد بود. بنابراین لازم است تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. اطلاعات گفته شده در این مقاله به شما کمک می‌کنند تا هر لباسی که در کمد خود دارید را بتوانید با آیتم‌های مناسب استایل کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.